PROJEMİZ HAKKINDA
Projemiz 2020 Ocak ayında başlayarak 2020 Mayıs ayında bitecektir.Proje planımızın devamlılığına proje ortaklarıyla karar verilecektir.
PROJE AMACIMIZ : Öğrencilerimize matematiği sevdirirken aynı zamanda farklı matematik materyalleri hazırlayarak yeni yöntemleri kullanmak ve öğrencilerimizin akıl yürütme becerilerini geliştirmektir.
HEDEFLERİMİZ: Matematikte yeni yöntemler, yaklaşımlar ve materyalleri öğrencilerimize öğretmek ve farklı öğrenme düzeyindeki öğrencilerimize matematiği sevdirmek. Ayrıca matematiği güncel hayatın her aşamasında kullanabilir ölçüde kavratmaktır. Akıl oyunları, kodlama ve güvenli internet kullanımı hakkında da bilgilendirmektir.Hem bireysel hem de grup etkinliklerinde özellikle çekimser olan diskalkulik öğrencilerimize özgüven sağlayan etkinliklerde aktif görev almayı hedeflemekteyiz. Proje sonunda bir ürün tasarlanacaktır.
ÇALIŞMA SÜRECİ : Projemiz Ocak ayında başlayıp Mayıs ayının sonunda bitecektir.
1.Proje üyesi öğretmenlerin tanışma webinarının yapılması
2. Üyelerin kendilerini,okullarını,yaşadığı şehri ve ülkelerini tanıtması. Proje üyeleri arasında görev dağılımı yapılacaktır. (koordinatörler, facebook grup yöneticisi, webinar ebook hazırlayıcı, poster, logo ebook hazırlayıcı, anket hazırlayıcı, proje sonu ebook hazırlayıcı, son ortak çalışma ebook hazırlayıcı)
3. Proje posterinin ve logolarının hazırlanıp sınıf ve okul panolarında sergilenmesi
4. Belirlenen kazanımlara göre etkinlik planlanacak.
5.Matematik etkinliklerinde bireysel ve grup çalışmalarında öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerimize öncelik vereceğimiz etkinlikler planlayacağız.
6. Web 2.0 araçları kullanılarak etkinlik ve yarışmalar hazırlanacaktır
7. 3 Mart diskalkuli günü ,14 Mart Pİ günü ( Matematik haftası) ve 9 Mayıs Etwinning günü dolayısıyla etkinlik planlanacaktır
8.HEDEFLENEN SONUÇLAR Öğrencilerimizde ( özellikle diskalkulik) matematiğin günlük hayatın bir parçası olduğu ve eğlenerek, severek kaygılarını yokedebileceklerini öğrenmelerini sağlamak .Matematiğin eğlenceli taraflarını keşfedip,öğrenmeyi kalıcı hale getirmek.Öğrencilerimize akıl oyunları ve kodlama etkinlikleri ile strateji geliştirebilme ve hızlı ve doğru düşünme becerisi kazandırmaktır.
PROJE TAKVİMİ
OCAK AYI
1- Proje tanıtımının yapılması
2-projeye katılım, ortak olunması
3-Üyelerin tanışması ve ilk webinarın yapılması
ŞUBAT AYI
1-sayfalar bölümünün oluşturulması
2-İl ve okul tanıtımlarının yapılması
3-web2 araçlarının belirlenmesi
4-Proje ön anketinin oluşturulması
4- Üyelerin görev paylaşımı
5-Online görüşme tarihlerinin belirlenmesi
6-facebook ve blog çalışmaları
7-Projede yapılacak etkinliklerin ve proje sonu ortak ürünün belirlenmesi
8-ortak kazanımların belirlenmesi
9- Şubat ayı etkinliğimiz : Ritmik saymadan çarpma işlemine
MART AYI
1-Mart ayı webinarımız
2- 3 Mart diskalkuli günü için etkinlik planlanması
3-Mart ayı etkinliğimiz : Bölme , eşit paylaştırıyorum
4- 14 Martın içinde bulunduğu haftanın Matematik Haftası olarak belirlenmesi ve etkinlik planlanması
7-Mart ayı etkinliklerinin gözden geçirilmesi
NİSAN AYI
1-Nisan ayı webinarımız
2-İlk etkinliğimiz: Kesirler, bir bütünün paydaşları
3-Zamanı ölçme konulu etkinliğimiz: Zamanımı planlıyorum
4-Nisan ayı etkinliklerinin gözden geçirilmesi
MAYIS AYI
1-Mayıs ayı webinar ımız
2-Paralarımız konulu etkinliğimiz: Değiş-tokuş aracımız: Paralarımız
3- 9 Mayıs Etwinning gününün kutlanması
4- Uzunlukları ölçme konulu etkinliğimiz : Uzunlukları ölçebiliyorum
5-Sıvıları ölçme konulu etkinliğimiz : Sıvıları ölçmek zor değil
6- 21 Mayıs “outdoor classroom day” konulu etkinlik planlanması
7-Proje değerlendirmesinin yapılması ve proje ortak ürününün tamamlanması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder